Verdachte (33) opgepakt na vondst dode jeugdleider (47) in sloot in Herpen
De politie heeft vrijdagavond een verdachte aangehouden na de lugubere vondst van het lichaam van een 47-jarige man in een sloot aan de Hoefstraat in Herpen. Het gaat om een 33-jarige man, eveneens afkomstig uit Berghem, die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van het slachtoffer. De recherche gaat inmiddels voluit uit van een misdrijf.
Steun ons vrijwilligerswerk ☕
Wij geloven dat onafhankelijke misdaadverslaggeving voor iedereen vrij toegankelijk moet zijn. Daarom vind je op Moordplekken.nl géén betaalmuren of gesloten premium-artikelen. Ons platform wordt met passie gedraaid door een klein team van vrijwilligers. Waardeer je ons speurwerk en de uitgebreide dossiers? Met een kleine, eenmalige donatie via Buy Me a Coffee help je ons de maandelijkse serverkosten te dekken. Elke bijdrage, hoe klein ook, is enorm welkom en houdt de site in de lucht!
Grootschalige zoekactie en Burgernet
Een voorbijganger ontdekte het lichaam vrijdagmiddag rond kwart voor een in het water en belde direct 112. Hoewel meerdere ambulances met spoed ter plaatse kwamen, bleek de man al te zijn overleden. De politie zette direct een groot gebied af en startte een klopjacht. Daarbij werd vanuit de lucht gezocht met een drone en een politiehelikopter. Ook werd er via Burgernet een signalement verspreid van een lange man met een ontbloot bovenlijf, een zwarte korte broek en zwarte schoenen. De politie ontving meerdere tips over deze man en onderzoekt momenteel of de inmiddels aangehouden 33-jarige verdachte inderdaad de persoon uit dit signalement is.
Slachtoffer was geliefd jeugdleider bij Berghem Sport
De identiteit van het slachtoffer heeft een grote schok teweeggebracht in de lokale gemeenschap. De 47-jarige man uit Berghem was zeer actief als jeugdleider bij de plaatselijke voetbalclub Berghem Sport. De club laat in een officieel statement weten "diep geraakt" te zijn door het plotselinge en gewelddadige verlies van hun vrijwilliger. Uit respect en verslagenheid zijn alle thuiswedstrijden van de voetbalclub voor het aankomende weekend per direct afgelast. Voor de leden is er in de voetbalkantine een speciale bijeenkomst georganiseerd, zodat zij steun bij elkaar kunnen vinden in deze zware tijd.